torsdag 10. februar 2011

Hjemme-spa må alle ha

Har du pusset opp badet den siste tida? Eller er du blant de nøkterne som kanskje holder ut med et håpløst teit 80-talls interiør på badet, siden flisene tross alt ikke er sprukket og det dessuten er mye styr å pusse opp?

Selv om interiør-magasinene forteller deg hvor nødvendig det er med hjemme-spa for virkelig å slappe av etter din travle hverdag, så koster det nå fort hundre tusen skal man gjøre det skikkelig. Og skikkelig må det jo være, skal man først pusse opp.

Spotter med dimmere er et must. Do som svever fritt ut fra veggen likeså, skjønt det er vel de færreste som ikke har fått seg en slik enda?! For ikke å snakke om vannkranene! De er det mange av, men det beste er å gå for en stilren design-modell, for da kan du i samme slengen få markert din gode og individuelle smak. Men som sagt, det koster en del, og nå som det har vært nedgangstider i verdens-økonomien er det vel en del som venter med oppussing. I alle fall de som ikke har konfirmant nærmeste år eller annet prekært som gjør at de bare få huset på stell.

Jeg var forresten på do i en restaurant utenfor byen i morges. Det var eierens private bad også, men trengende gjester fikk bruke fasilitetene. Jeg har blitt ganske dreven på å sikte etter hvert, så det var ikke noe problem å treffe avløpsrøret som var montert rett under hullet.

Dette badet var forresten vaskerom også, jeg måtte åle meg mellom balja med vasketøy og dunken med vann. Ja, og så var det stedet for oppvask fra restauranten og familiens private oppvask. Det er nødvendig med flerbruksrom når man bor trangt.

Da jeg gikk ut og satte meg for å nyte den skoldhete, svarte kaffen i formiddagsvarmen, slo det meg enda en gang at kontrastene er store i denne verden. Ikke mest fordi smaken er så forskjellig, men fordi mulighetene er så utrolig forskjellige. Vær alltid takknemlige, sier skriften. I kveld vil jeg takke for badet mitt. (A)

Ingen kommentarer: