mandag 14. mars 2011

Krig på kjøkkenet

Per og jeg gikk en tur rundt kvartalet i ettermiddag, for å strekke på beina etter en dag med konferanse og stille-sitting. Turen tok 15 minutter. Vi traff fire freidige rotter som også var ute og gikk.

De siste dagene har det vært ei iherdig rotte som skraper og jobber for å komme opp av sluken i kjøkkenvasken. Den må jo nødvendigvis rygge ned igjen hver gang den skal tilbake gjennom avløpsrørene fra sluken, men har tydeligvis ikke klaustrofobi. Desuten må den være både optimistisk og utholdende, slik den har holdt på dag etter dag.

Ha, den skulle bare vite at vi kommer til å øke hyppigheten av nervegass-utslipp ned i røret heretter, for nå er det nok. Dessuten setter vi i proppen, med ei gryte over, før vi slukker lyset i kveld.

Vi hadde ei rotte som regjerte i huset nattestid for et par år siden eller så, og det vil vi nødig ha igjen. Jeg vet jeg høres fordomsfull ut nå, men jeg må bare få sagt det: Jeg FATTER ikke hva som får folk til å holde rotter som kjæledyr. Hvis noen vil ha vår, kan de i alle fall få den gratis. Møt opp i kjøkkenet ved midnatt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg og Kjell kan komme og ta den, Har erfaring med slikt ;) haha